Selecteer een pagina

Rebranding

Hoe we van Dipam een A-merk maakten

Dipam maakt al sinds 1983 kaarsen van puur bijenwas. Eerst nog als een antroposofisch project om ex-drugsverslaafden weer tot rust te laten komen. Nu als een bedrijf dat geen eigenaar heeft, maar een werkgemeenschap. Hoe kon dit bedrijf meer mensen aan het werk krijgen?

Dipam

Een rebranding uit het boekje

Het maken van kaarsen is bij Dipam altijd een middel geweest, niet het doel. Marketing, communicatie en merkbeleving kregen daardoor nooit de aandacht die ze verdiende. Best gek, want hoe meer kaarsen er verkocht worden, hoe meer mensen er bij Dipam kunnen werken. Tijd om het merk een boost te geven.

Oude verpakking

Voor een vergrijsde doelgroep

Dipam bediende een relatief kleine doelgroep die al vanaf de jaren ’80 bij de biologische supermarkt kwam en vertrouwd was met de antroposofische look and feel.

Nieuwe verpakking

Voor de Fjälräven-Dopper-moeder

De nieuwe verpakking richt zich op een nieuwe doelgroep, maar zal de oude niet afstoten. Ze straalt gezag uit: Dipam is marktleider.

Best indrukwekkend

Binnen een jaar steeg de omzet met 24%

De rebranding legde Dipam geen windeieren. Retailers waren enthousiast. Maar bovenal trok de nieuwe verpakking de aandacht van een heel nieuwe groep consumenten. Precies zoals bedoeld.

De strategie

Dipam brengt rust en aandacht

De momenten waarbij we ons één voelen met ons gezin, familie of goede vrienden zijn misschien wel de meest waardevolle in ons leven. Dipam wil het liefst díé tijd voor je stilzetten.

Op zoek naar de strategie

Onze aanpak

Helderheid is vooral keuzes durven maken. Wat zet je in de etalage? En wat niet? Dat is vaak enorm lastig. Daarom halen we je in onze sessies uit je normale denkpatroon. En maken we het maken van keuzes makkelijker.

Wie zijn wij?

We doken in de geschiedenis van Dipam. Hoe is alles zo geworden zoals het nu is? Wat waren grote successen en dramatische zeperds? Via dilemma’s en scenario’s gaan we op zoek naar voorkeuren en innerlijke drijfveren.

Wie is de doelgroep?

Van je doelgroep maken we een persoon van vlees en bloed, met een gezicht, een naam en een geheel eigen leven. We duiken dieper en dieper in deze ijkpersoon totdat we de diepste verlangens en grootste angsten hebben ontrafeld.

 

Wat doen je concurrenten?

Zodra je weet wie je zelf bent en wat je te bieden hebt, wil je onderzoeken uit welke producten en aanbieders je doelgroep nog meer kan kiezen. Wat zetten zij in de etalage? Wat is hun strategie? En welke belofte bieden zij?

Inspiratie

Lees onze blogs

Tijd voor actie

Tijd voor rebranding